Sleepover @ Julias place:)

Söndag söndag söndag..
vaknade upp runt nio tiden även idag. Gick ner och åt frukost. Tog det allmänt lugnt! Gjorde mig iordning och satt vi datorn lite. Skypade en kort runda med familjen(<3) sen körde D ner mig till tågstationen. Köpte med mig en latte från Starbucks. I väntan på att tåget skulle anlända träffade jag på Therese och hennes tyska kompis Kristina som oxå skulle in till NY. Tog tåget 1:04 in till Manhattan Penn Station. Kul att ha lite sällskap! Väl där virrade jag runt lite innan jag hittade vart ifrån tåget till Long Island går. Deras "tåg grejs" heter LIRR - Long Island Rail Road. Köpte mig en biljett. Kostade 8.25$. Inte så farligt! Fick stå och vänta ca 40 minuter. Man får stå och titta på en informationstavla och sen tio minuter innan avgång kommer det upp vilket spår tåget kommer in på. Och då RUSAR allt folk till den perrongen. Det tog ca 50 minuter att komma till Syosset där Julia bor. Hon hämtade upp mig och vi körde hem till henne. Hon bor i ett stort slott ungefär! Typ lite ute på "landet" som jag gör hemma i Svearike. Sen åkte vi till ett shoppingmall och strosaderunt lite. Hittade VÄRLDENS finaste väska! Dock kostade den ca 150$.. Synd! Jag köpte iallafall med mig en Chessekake från Chessekake factory;)
Vi åkte hem till Julia och stekte Hamburgare och gjorde pommes och åt en massa sallad. Sen bestämde vi oss för att faktiskt gå och se Black Swan. Jag tror den ska få någon Oscar. Det var typ som en Thriller. Och vi blev sjukt rädda! Julia bara skrek, haha! Men den var ändå sevärd! Om man är över 18 typ... För den var ruskig! Men så himla mycket vacker balett dans! Och Natalie Portman, som spelar huvudpersonen, är så beutiful!
När vi skrämt upp oss tillräckligt med den filmen åkte vi hem till Julia igen för att SJÄLVA sova i detta stora stora hus. Vi åt kladdkak, drack te och kollade på några avsnitt av pensionersjävlar sen sov vi gott i hennes stora säng:)


Therese & Kristina på tåget in till Manhattan:)


Framme hos Julia :)


Marlagning på G!


Om jag blir rik någon gång är detta det första jag ska köpa!
Helt underbart porslin!  Jag smälter:))))


Mat!;)


Vilka godbitar! Men dom var dyra!!! 3.50$ (Jag pratar om chockladen och inget annat..)


Tittar amerikansk TV och äter kladdkaka:)

Puss&Kram


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Vilken härligt varierande helg du haft. Det är precis så det ska vara när du är i staterna. Ta vara på tiden. Gymmet nästa kanske! Vilka smarriga efterrätter. Det vattnas i munnen. Kram mamma o förkylda Rasmus.

2011-01-19 @ 09:55:38
Postat av: Lina

Ja, jag håller med Kerstin, vilken helg!

2011-01-19 @ 21:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0