Min första Playdate,

Tjollahopp!
Gårdagen rullade på som vanligt.. Eller vanligt? Vad är det jag pratar om!? Jag har ju bara varit här en vecka och jag börjar redan säga "vanligt". Hm.. Iallafall! Vid 9 tiden kom Johanna och en svensk tjej jag inte träffat innan, Mikaela, och hämtade upp mig så körde vi till target. Det kan gemföras lite med maxi hemma i Svearike. Eller ullared? Enyway! Var hemma igen runt tiotiden. Brände endast 4 dollar, good job Angelica! ;) Det som fick följa med hem var två ramar och en mapp där jag ska ha alla min papper. Jag somnade faktiskt vid elva, hör och häpna! Nog den första natten sen jag kom till min vfamilj som jag sov så tidigt.

Och nu över tills idag!
Morgonen var lugn. Efter att jag gjort lunchbox till E och kört dem till skolan var jag ledig och skypade med mamma och pappa. Jag får lixom ny energi av att prata med Er!
När jag hämtat J på skolan åkte vi till en pizzeria downtown för att äta pizza och ha en playdate med en annan aupair som tar hand om en grabb i samma ålder som J. Detta var min första playdate När pizzan var uppäten, btw här äter man inte en hel pizza utan man köper en "slize" för ca 2$, gick vi över till tågstationen och inväntade tåget. J bara älskar tåg! Det finns inget bättre i hela världen för honom. Efter att det första tåget passerat var våran playdate date tvungen att åka hem. Så jag och J stod och tittade på tågstationen i ungefär 1½ timme. Vi såg 5 tåg, endast singeldecket. J tycker att det är coolare fall det är doubledecker så han vart nog lite besviken. När klockan började närma sig halv 3 körde vi hem för att äta en snack och sen åka för att hämta E på skolan. Väl hemma pysslade vi lite med art&craft. Barnen älskar det, klistra och klippa. 
När A kom hem gjorde vi middag ihop sen vid 7:45 kom Therese och hämtade upp mig så körde vi till Starbucks. Drack en hot chocklate och åt en kaka. Therese är en väldigt trevlig tjej! :) Tyvärr har det börjat snöa här vilket betyder att amerikanarna är livrädda att köra bil så Therese var tvungen att åka hem så att inte hennes vföräldrar skulle bli oroliga. Hon ringde mig nyss och berättade att hon precis innan hon kört in på hennes gata, fått ett sms från hennes vmamma där hon skrev att hon får sova där hon är för det snöar för mycket för att köra bil! Och då kan jag berätta för er där hemma att det snöar knappt mer än vad det brukar göra på julafton... haha, jaja ni fattar vad jag menar!

Nu ska jag gå och duscha! Men här kommer lite bilder från dagen :)


Klippa & klistra


Glada barn :)


Leker resturang!

Puss&Kram


Kommentarer
Postat av: Cornelia

Gött att det verkar kännas bra :) Tänk på att man inte har vinterdäck här så det är ganska otrevligt att köra med massa snö på vägen och inte veta hur mycket bilen pallar :P

2011-01-12 @ 04:37:19
URL: http://www.conken.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Vad bra att vi ger energi och inte tvärtom. Inatt har vi fått ca 5 cm snö. Lite moddigt var det att köra upp med Rasmus. Men som sagt vi börjar bli vana. Idag blir det ett motionspass i snöskottning. Vi hörs imorgon torsdag. Vad kul att det händer lite på vardagen med. Härliga bilder. Kram mamma

2011-01-12 @ 09:45:06
Postat av: Lina

Ja du, de är inte vana vid vinter. Jag sprang idag, jätte halt, ont i benen av att ha spänt dem så.

Har du kollat din mail?

Jag hör av mig.

Kram Lina

2011-01-12 @ 17:34:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0