Ice Skating!

Jag vaknade av att min amerikanska telefon ringde. Kollade på de fyra sista siffrorna och tänkte att jag inte kände igen dom så tänkte inte svara först för jag orkade inte. Men sen fick jag bara en "Jo klart jag måste svara" stöt. Så var det mamma som pratade på andra sidan tråden. Snacka om att jag blev förvånad! :o Hon berättade att mormor var hemma så jag satte mig vid datorn och skypade med dom en halvtimme ungefär. Mysigt att prata med mormor efter ca en månad.
Kan ni förstår att det snart är en månad sedan jag sa hejdå till lilla B-stad!? Helt ofattbart!
När vi skypat klart så gick jag ner och åt frukost och pratade med min vmamma lite och hon berättade att dom skulle och Iceskata idag. Så jag följde med på det. Barnen hade aldrig åkt skridskor innan så dom tyckte det va jätte spännande! Vi åkte till en ishall. Kändes precis som på film ni vet. Så amerikansk på nått sätt :)
Vi åkte ca en timme och hade jätte roligt! Sen åkte vi till Mapelwood som är grann"byn" och åt dinner tillsammans med deras kompisar. Kom hem runt halv fyra och då hämta Melanie och Franzi mig så åkte vi till Livingstone, en annan grannby, mall och strosade runt någon timme och drack starbucks kaffe, mums!  Var hemma igen runt halv 6 och skypade lite med Martin innan jag började hjälpa till med maten. Ikväll blev det kyklinggryta och ris med ost på. Det var super gott!
Denna lördagkväll blir lugn. Imorgon blir det troligtvis NYC ;)
JAG BOR 30 MIN IFRÅN EN VÄRLDSMETROPOL, kommer jag någonsin få in det i mitt huvud!?

Här kommer lite mysiga bilder från dagen:)


En förväntansfull E :)


Glad kille :')


Hjärta!


Mina goa värdbarn :)

Ha en bra dag!
Puss&Kram från Amerika!

Kommentarer
Postat av: cassandra

haha hej! jaa jag bodde i rum 208! vad komiskt! haha

Tack så mycket! hoppas du också får ett GRYMT år! :D

2011-01-23 @ 17:18:52
URL: http://cassandraagren.blogg.se/
Postat av: Lina

Du har verkligen roligt på helgerna. Jag har jobbat, det var också helt ok.

2011-01-23 @ 17:29:57
Postat av: Marita

Du kommer från en världsmetropol också - få förunnat att uppleva två.

2011-01-23 @ 17:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0