Biblioteket,

Städerskan var här idag och städade. Hon kommer varannan vecka. Och nu är fallet sådant att J är rädd för damsugaren vilket innerbär att vi måste hitta på något annat mysigt att göra när hon utför sitt jobb. Så idag gick vi och åt pizza(som vanligt). J tjatade om att han ville ha en donut. Jag måste vara den snällaste aupairen ever; för jag köpte en donut till honom, plus fem till. Man köper dom som i en kartong. Vilket betyder att det blir billigare fall man köper 6 än tre. När vi lagt dom i bilen körde vi till biblioteket och lekte/läste/myste där tills det var dags att hämta E från skolan.
Det har blåsit så in i helskotta idag så att vi åkte hem nästan på en gång för det var alldeles för kalt för att var ute iom att barnen inte är riktigt hundra.  Lekte hela eftermiddagen. Lagade wok till middag ikväll. Mums!
Nu sitter jag här och gör ingenting. Imorgon kväll ska jag försöka skriva in mig på gymmet och på torsdag tror jag Melanie ska följa med mig till banken :) Tydligen tjänar man pengar på det, som hon som tipsat mig, och jag som blivit tipsad. Typ 15 dollar eller så, haha! Men de är ju alltid något menar jag!

Mats ställde en fråga om vad vi brukar ha på pannkakorna.
Här kommer svaret;
Om jag gör svenska pannkakor har vi jordgubbs sylt, ibland vispad grädde. Min vpappa har ibland peanutbutter. Och om E får pannkakor med sig till lunch i skolan får hon nutella på dom.
Om vi äter amerikanska pannkakor (som jag bara ätit en gång) har vi marple syrap och frukt på.


Donkin' Donuts!


Glad kille! :)

Ha en bra dag
Puss&Kram!

Kommentarer
Postat av: kerstin

hejsan. En solig fin dag idag. Det blir en promenad innan lunch. Lycka till med bank och gym. Hörs imorgon. Kram mamma

2011-02-09 @ 09:27:24
Postat av: Anonym

Pannkakan är verkligen en källa till många gastronomiska upplevelser. Den lådan med donuts kunde gärna fått glida in i mitt kök, = sugen!:-)

2011-02-09 @ 15:07:53
Postat av: Lina

Det verkar vara mycket pannkakor. Skriv nu in dig fort på gymet och börja de sunda banorna. Kramar i tusen till dig!

2011-02-09 @ 21:44:42
Postat av: Anna

Det är alltid lika roligt att läsa om vad ni hittar på! :)

2011-02-09 @ 23:00:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0