Ibland är världen liten!

För er som är intresserade ska jag nu berätta om min och Nathalies relation.

När vi inte ens var planerade, eller jo Nathalie kanske var det mamma?, träffades våra föräldrar på en marknad. Både min mamma och hennes var en gång i tiden knallar, som det heter. De flyttade till Cambrills i Spanien men Solveig som mamman heter kom till Sverige och hälsade då på mina föräldrar. Och jag kom ihåg en gång när jag var liten, detta är det första och enda minnet jag har av Nathalie, kom de hem till oss hela familjen .Solveig,  Nathalie, hennes tvillingsyster Sophie och deras storasyster Adeline. Vi lekte ihop och jag var kanske... fem? Jag och min lillebror fick ett armband och en liten perfym som var i en jätte fin trägrej. Jag tror detta är sista gången vi ses. Ca tio år senare åker jag på språkresa till Malta och bestämmer mig då för att skicka ett vykort till adressen mamma har till dom. För säkerhets skull skriver jag avsändaren. Två veckor senare kommer brevet tillbaka till mig. Dom har flyttat. Jag tycker såklart att det är jätte trisst att brevet aldrig kom fram men vi tänker inte så mycket mer på det.

Någon gång mellan april-maj 2010 får jag och mamma ett inpulsryck och sätter oss ner vid datorn för att försöka söka upp dom via internet. Efter någon timmes sökande på olika namn bostadsorter osv hittar vi Nathalies egna blogg. Jag söker upp henne på facebook och vi skickar iväg ett pm (personligt meddelande) till pappan i familjen. Genom hennes blogg får vi reda på att hon numera är sångerska och att hela familjen flyttade till Miami för sju år sedan. Efter ungefär 20 minuter får vi svar av pappa Julio att det vill ha vårat telefon nummer så ringer dom upp. Telefonen är dödstyst i en vecka! Då ser jag på Nathalies status på facebook att hon är i Sverige. Just nu! Solveig ringer upp och mamma och hon bestämmer att vi ska träffas i Hovmantorp hemma hos hennes mormor i slutet av Maj, tror jag det var. Vi frågar såklart varför dom har kommit hit till Sveige och svaret blir..... väldigt flummigt!
Jag berättar att jag hade planer på att åka iväg som aupair. Har alltid velat komma till Amerika men jag kände att ett år var för mycket att vara borta från familj och vänner. Så jag hade bestämt mig för England 6 månader. Det blir väldiga diskussioner! Både Solveig och Nathalie tycker att jag ska sattsa på USA istället.
En liten gnista uppstår och planerna på usa börja spinna rundor i mitt huvud. "Kanske man ska välja det ändå? Ett år går rätt fort ändå? Det går ju alltid åka hem om man inte trvis!?"

I September får jag ett medelande från Nathalie. Bomben släpps - anledningen till att de kom till Sverige var pågrund utav idol. Troligtvis vet ni själva var som hände? Hon kom till sista audition.

Usa har legat och grott i huvudet på mig och det har blivit väldigt många sena nätter tillsammans med mamma där vi pratat om att det faktiskt skulle vara mitt livs chans! Tillslut bestämmer jag mig för att USA faktiskt är det jag ska sattsa på!

När jag fått min nuvarande värdfamilj och berättar det för Nathalie skriver hon, hör och häpna!!!, att hon flyttar till NYC i februari! HUUUUR HÄFTIGT OCH HELT OFATTBART ÄR INTE DETTA!?!?
Jag kan fortfarande inte förstå att det är sant! Vi träffas i New York? Helt underbart :)

Så en av det stora anledningarna till att jag faktiskt sitter i Amerika just nu för tillfället är pågrund utav det Solveig och Nathalie berättade för mig och mamma dendär soliga vårdagen i Maj för nästan 8 månader sedan. 

Vill ni höra hennes underbara röst rekommenderar jag att ni kollar upp hennes videos på Youtube!
Här är en länk för det :) 


Vi var inne på Forever21 på TimeSquare igår och hoppade in i en photoboth.
Detta blev resultatet! :)

Hoppas ni fick en bra läs stund! :)
Puss&Kram!

Kommentarer
Postat av: Lina

Ja, det var ju en lite cool story! Världen är bra liten igentligen. Bra att du ska träna, se nu till att få lite Amrikanskt umgänge också.

2011-02-28 @ 15:23:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0