Here I am, rock me like a hurricane.

Jag lever och mår bra.
Det blev i princip inget med dendära Hurricane Irene. Innan jag gått och lagt mig hade dom nedgraderat den till en tropisk storm... Det var med sräckblandad förtjusning jag följde med på nyheterna om dess framfart.
Vi kom lyckligt undan. Några enstacka små grenar och en massa löv ligger på hela bakgården. 
Vaknade upp vid 4.30am och kunde inte sova. Hörde att det knakade i träden utanför så jag satt på datorn. Till min stora förtjusningar var underbaraste syster inloggad på skype så vi chattade med varnadra sådär på morgon kvisten. Stängde av datorn framåt 6.30am. Sov till 10 då min värdmamma knackade på dörren. "Vi har gjort amerikanska pannkakor till frukost, vill du äta med oss?" Jag blev mer än glad! hade hela kvällen tänkt och hoppats på att jag kunde få äta pannkakor till frukost.

Efter lite skypande med mamma pappa och grattis prat med mormor som fyller år idag gick hela värdfamiljen och jag ut för att gå ner down town och se vad vi hitta på vägen.
Inte så mycket som hänt men det blev en skön promenix på 2 timmar :)

Tänkte ändå dela med mig av lite bilder som knäpptes under turen!
Spelade även in en hel del men kan fortfarande inte redigera klippen på datorn, så ni får vänta på det ett tag till......


Vi träffade på grannarna och deras 4 hundar som gjorde oss sällskap hela promenaden.


J var trött och ville mest sitta i vagnen hela tiden.


E var in heaven!


En del affärer/resturanger hade helgraderat sig med tejpade fönster!


The firedepartment här i south orange.
Vi gick fram och pratade med dom. Intressant!


Grabbarna var förtjusta i när det blev en utryckning!


E älskar hundar...




Tror inte det syns så väl på bilden men jag försökte fånga canada gäsen som flög iväg när vi kom med hundarna. Det var säkert 50 stycken. När jag berättade för J att jag "försökte fånga fåglarna på bild" ställer han frågan "But they didnt want to smile?" Gullunge!


Vatten ur ett hål i väggen.


En massa flaskor i trädet. Random




Jag och barnen :)

Det var det jag hade att bjuda på idag!
Hoppas att jag så snart som möjligt kan få tillgång till programet jag måste ha till min videokamera :)
Jag har så mycket filmer jag vill visa er!

Nu ska jag titta på film och kura lite till.
Det känns nästan lite skönt att ha en "höst" dag såhär i slutet av augusti när jag vet att veckan kommer bjuda på strålande väder :)

Hoppas ni haft en lite intressantare helg än va jag haft?

Love,
A

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det var skönt och se att det inte blev värre med Irene! Jag är glad att allt är bra med dig :)



Älskar dig!

Sandra

2011-08-29 @ 07:09:32
Postat av: kerstin

Vad skönt att allt är över. Hoppas ni får en fin vecka. Kram mamma

2011-08-29 @ 07:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0