Update nr 1 Hurricane Irene.

Det har nästan varit lite skrämmande att vara ute idag. Det har inte regnat. Och det har inte känts som någon orkan är påväg. Eller tornado för den delen. Ja, tornado varningar har utfärdats...
Nästan alla affärer och resturanger stängde tidigare idag. Butiker har igenbomade fönstrer osv. Lite spöklikt. Såg precis Time square live på tv:n. Det var.... stilla! Knappt en kotte ute.
Istället för rädd har jag nu övergått till facinored. Satt precis och tittade på NJ news på tv.  Ni vet när man sitter i soffan hemma i sverige och ser att det varit en Tsunami i Thialand. När man stänger av tv:n känns den så långt borta. Här, just nu i detta ögon blick, sitter jag mitt uppe i en orkan som kan få förödande konsekvenser.
En del tror inte att det kommer vara så farligt. 
Jag är både rädd och lite förväntansfull. 
Det regnar lite lätt utanför fönstret och om jag tittar ut ser jag bara mörker.

Obama har uttalat sig
"Hoppas på det bästa, men förvänta Er det värsta." 

Jag är inte i någon riskzon och grejer men det känns ändå lite spännande!

Virrigt inlägg men nu har ni fått en liten uppdatering iaf! 

Love,
A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0