Sverige part 1

LÄS INTE DETTA INNAN DU LÄST
Bakgunden till min snabbvisit i Sverige


Planet lyfte 17.35. Jag flög med continental airlines. Verkligen jätte nöjd med deras service! Visst var maten inte den godaste, men flygplansmat är aldrig gott... Det hade jätte många bra och nya filmer att titta på! Jag kollade på water for elephants innan jag försökte sova. Satt längst ut på en tre sits oxå var den en kvinna som satt längst in mot fönstret som var jätte trevlig! Vi pratade lite och jag berättade för henne om min resa. Hennes kommentar blev " Dont do that to your mother!!" Hehe, gulligt :) I och med att det inte var någon som satt på platsen i mitten kunde jag lägga mig över båda säterna. Dock inte riktigt slappna av men det var helt okej att ligga så i 3 timmar och iallafall lossas sova... Vi landade sedan i Sveige vid 7 am svensk tid(30 minuter innan beräknad hemkomst). Då tog jag mig direkt till tåget. Köpte en tågbiljett och satte mig på öresundståget som skulle ta mig upp till Växjö. Slumrade till lite. Var konstigt att åka igenom alvesta utan att stiga av... Och tågen var så himla tysta! Väl i växjö hämtade Maria upp mig och vi åkte direkt till infocare där Sandra jobbar. Överlämnade videokameran till Marias syster Frida medans Maria gick och hämtade Sandra i ärendet " Jag har en samsung kund du måste hjälpa mig med" Vi gömde oss i matsalen.
Det är ett obeskrivligt ögonblick jag fick vara med om när Sandra insåg att det var jag som stod där framför henne. Hon kramade sönder mig och grät floder. Själv var jag så jetlagad så jag var mest glad. Glad att det hade gått så bra och att hon inte misstänkt något!
Efter att den största chocken lagt sig och vi kramat varandra 100 gånger till hade vi bestämt oss för att luncha . Då var klockan bara 10.30 så Sandra var tvungen att försöka jobba vidare lite och jag bestämde mig för att gå bort till Hennings och äta. Tog en coca cola och en chockladboll och sen satte jag mig i en soffa och läste min bok(The girl with the dragon tattoo) tills det var dags att gå tillbaka och möta upp Sandra, hennes syster Andrea och Maria för en trevlig lunch!


Jag var helt utmattad efter lunchen så jag fick låna infocares vilorum och låg och sov där tills Sandra slutade. Då åkte vi och uträttade lite ärenden. Var bl.a inne på det numera färdigbyggda Grand Samarkand. Va fint det blivit!!! Dock var jag livrädd att jag skulle möta någon som jag kände. Eller rättare sagt kände igen mig. Gick runt med min keps och kollade rakt ner i golvet hela tiden. Efter det åkte vi till moheda för att hämta upp grabbarna på dagis. Dom kände igen mig. Det var så fint att få se dom och krama om dom igen. De har blivit så himla stora!! Vi åkte hem och åt kvällsmat. Svenskt bröd som inte var rostat, marmelad och ost som man var tvungen att använda osthyvlen till - mums! Klockan slog 6 och vi var tvugna att åka upp till Alvesta och hämta Frida vid stationen. Ville egentligen överraskat Morgan ( Sandras numera man) innan men hann inte. Jag fick köra till Alvesta. Manuell. Efter 7 månader av automat så gick det fakstiskt fruktansvärt bra ändå! När Frida hoppat in i bilen körde vi ut till Martin för att överraska honom. Sandra plingade på dörren och körde upp videokameran i ansiktet på honom och sedan kom jag fram bakom knuten. Jag kan inte säga annat än att Martin blev överraskad. Väldigt överraskad!
Stannade och sov hos honom över natten. Vi hade en jätte mysig kväll och det kändes så himla skönt att få träffa honom igen!


Forsättning följer!


Kommentarer
Postat av: Pauline

Åh, jag bara gråter och gråter nu när jag läser alltihop. Du är helt otrolig! vilken lycka du gav oss alla denna helgen! <3

2011-08-16 @ 09:43:26
Postat av: Sandra

Nu lipar jag igen, så mycket känslor!

2011-08-16 @ 16:01:00
Postat av: Jenny Olsson

Gud vad härligt de låter blir helt rörd. Vilken lycka :)

2011-08-16 @ 17:38:56
Postat av: Maria

Sååååååå kul o få höra om hela din helg- och lite glad o stolt att jag fick va me på ett hörn :-) gött o höra att resan hem gick bra, jag är bara liiite avis att du sitter i USA o jag jobbar i Växjö hehe!

Kan dessutom inte fatta att Sandra nu är gift, vilken jäkla grej!!!!!



Massor me kramar från mig o keep up the good work!

2011-08-16 @ 22:58:44
Postat av: Carro

shitt va kul att överraska alla så ! måste vara svårt att inte försäga sig när man skypar med dom där hemma bara ;)

2011-08-17 @ 18:58:26
URL: http://carroaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0