Saft & tårtkalas i trädgården.

På min lediga tid på dagen ställde jag mig och bakade jordgubbs tårta till kvällens tårtkalas!
E hade en playdate här hemma med en kompis och J hade sin nap från 2-3.30 då playdaten åkte hem. Jag badade barnen och vi lekte ute lite och sedan körde jag hem dom till playdaten runt 5 tiden så för "tack för hjälpen" fick jag sluta en timme tidigare - yes! Åkte och inhanlade lite talrikar, glas och dekorationer till kvällen. Stannade förbi på subway för lite mat innan jag styrde kosan hemåt och började göra iorning allt. Jätte skönt att få styra och ställa lite själv i huset :)
Det tappra aupairer som kom var Malin, Ida & Mikaela. Vi hade en mysig stund ute med myggen!
Mikaela var tvungen att traska hemåt vid nio. Runt halv tio bestämde jag och Malin oss för att dra på bio. "Cowboys and Aliens" det var... intressant! Jag tycker om vilda vestern så jag tycker det var rätt bra fast lite crepy! Tog bilen och körde hem Malin efteråt - vi vågade inte gå hem själva, haha! ;)


Frisyren dagen till ära blev en inbakad fläta på ena sidan som gick ihop till bullen på den andra med två nyinköpta blommor för 1 dollar.


Malin&Ida var det första att anlända!


Av Ida fick jag ett jätte fint armand med fina ord på. Och en CD där det stod "You know what it is!". Trög som jag är står jag där som ett frågetecken och bara vaaa!? Till svars fick jag "Det var någon som sa åååh, jag vill verkligen ha den på min födelsedag!!" THE BASEBALLS nya skiva!! Aahh, så ni kan ju förstå vad det är som går varmt är hemma nu?

Av malin fick jag en jätte fin buket blommor!
Mikaela är över 21 vilket innebar att hon hade köpt med sig några smirnoff ice till mig, mums! Med orden; I sverige hade du fått handla själv idag, som tröst får du en god present av mig. hihi:)


Gänget på barnkalaset ;)


Min 20 års tårta. Det blev jätte god!

Tack för att ni kom!!!

Love,
A


Kommentarer
Postat av: kerstin

Vilken fin tårta du har gjort. Härliga bilder som alltid. kram mamma

2011-08-07 @ 09:21:16
Postat av: Pauline

Du verkar ha haft en underbar födelsedag! så ledsen att jag inte kunde fira med dig:( Men vi får ta igen det, det vet vi. Men du, gud vad brun och fin du är!!! PUSS, saknar dig (L)

2011-08-07 @ 10:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0