Bakgrunden till min snabbvisit i Sverige!

Jag vet inte vart jag ska börja. Jag är helt tagen.
Nu är jag tillbaka här i mitt rum i South Orange, NJ USA. I samma rum som jag i torsdags gick in i 350 gånger för att se till så att jag inte glömt något. Vid samma dator som jag planerat och bokat min resa till Sverige på dryga 2 veckor tillbaka. Allt har gått så fort men ändå så långsamt. Jag har njutit varje sekund, och har inte ångrat för fem öre att jag åkte hem. Hem till sverige för 48 timmar.


Fyra personer, av olika anledningar med huvudsak att hjälpa mig överraska männsikor, i Sverige visste om min snabbvisit innan jag satte mig på planet. Så därför har jag tänkt, fast att hela min kropp skriker JETLAG, ta dethär från början. Så att ni kan få en liten inblick i hur min absolut underbaraste helg i hela mitt liv sett ut!
Kort har tagits och filmkameran har funnits med.


Den 28 juli fick jag ett mejl av min storasyster Sandra. "Jag har något att berätta som du absolut INTE får föra vidare." Vi bestämde en tid för skype dagen efter. Under det nästan 24 timmarna hann jag tänka mycket på vad det egentligen var hon skulle berätta.
När vi pratat 10 minuter på skype kunde jag inte hålla mig längre. Säg vad det är!!!
"Vi ska ha en grillfest den 13 augusti. Men innan vi ska grilla ska vi viga oss." Det kom som en chock, bokstavligt talat, för mig! Det var något som inte fanns med på kartan! Glädjetårarna sprutade tillsammans med sorgen när jag förstod att jag inte skulle kunna vara där på deras stora dag. Det tog mig cirka 2 sekunder att inse att jag måste dit!
Utan ett ord till någon i Sverige hade jag klockan 18.30 samma kväll en tur och retur biljett till sverige i mina ägor.


Planerandet började redan dagen efter. I och med att bröllopet var hemligt var ju hela min vistelse bara tvungen att vara hemlig. Mejlade med, min pojkvän, Martins mamma och försökte få till så att han stannade hemma på fredagen den 12 augusti. Ringde till storasyster Frida som jag visste var den ända att veta om bröllopet. Luskade i hur Pauline jobbade den helgen. Och höll så god min jag kunde när jag pratade med mamma och pappa. Det har varit allt annat än lätt, det kan jag säga er!


Den 6 augusti hade jag fortfarande ingen aning om hur jag skulle överraska syster Sandra. Ringde och pratade lite med Frida om vilka planer, eller`rättare sagt inte planer, jag hade...Då kom hon på den brillianta iden att prata med Sandras kompis/jobbarkompis Maria. Fick telefon numret och tog mod till mig att ringa. Hennes svar var; Självklart hjälper jag till!
Jag kände mig så fruktanvärt lättad efter att vi lagt på!


Samma dag åkte jag in till NYC och letade presenter till alla barnbarnen. Det har varit många förberedelser att ta itu med! Bland annat köpa en videokamera. Det var det första jag tänkte på - Jag måste spela in alla möten + bröllopet nu när jag rest så långt.


Torsdagen den 11 augusti kom. Snabbare än jag hade anat! När jag packat, duschat och gjort allt klart för resan satt jag mig framför skype och pratade med mamma som om ingenting hade hänt. Det hon inte visste var att inom 3 timmar skulle jag sitta på flygplatsen i Newark och vara påväg hem, hem till sverige och hem till familjen.
Men innan dess var jag tvungen att plocka upp ungarna från camp och laga pannkakor till lunch. Vid två kom Kristen över för att passa dom och min skjuts kom för att plocka upp mig. Dock hade vi lite krångel med att komma till flygplatsen. Efter lång kö på highwayen och lite förvirrade kom vi äntligen fram och jag kunde lugna ner mig.



Fortsättning följer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0