Kul med halsfluss i Staterna!

Ojojoj, nu var det tre dagar sedan jag uppdaterade er sist.
Andledningen till det?
Jo i onsdags började jag känna mig väldigt hängig och jag fick plötsligt, på kvällen, fruktansvärt ont i halsen. Jag och min värdmamma kom fram till att det troligtvis var halsfluss.
Så det fick helt enkelt bli ett litet läkarbesök för mig igår, torsdag, i maplewood. Jag är väldigt glad att det inte var något allvarligare, mer akut då det tar ett helt år innan man klurat ut till vilken läkare man egentligen kan gå till för att ens försäkring ska tecka det hela. Litet och litet.. läkarbesöket tog 3 timmar. Satt och väntade i en timme. Sen fick jag fylla i papper, efter det fick jag vänta lite till. Seen fick jag komma in till en doktor/sköterska som undersökte mig och tog ett blodprov. Frågade en massa frågor om allt möjligt. Kom ut med två recept och ett "Kom tillbaks nästa vecka så har vi svaren på proverna".
Fick ta en taxi hem och sen var min värdmamma snäll och hämtade ut mina mediciner medans jag låg i sängen och grät för att jag hade så ont. Fy sjutton alltså!

Idag känns det iallafall lite bättre. Tredje dagen som jag legat i sängen nu. Bara vilat och vilat. Hela helgen kommer bli en ändå lång vilo/rehabiliterings helg för min del.
Tittade nyss på filmen Mitt stora feta grekiska bröllop. Den är ju så himla rolig!


Här är mina medicamenter för att jag ska komma på bena igen.
Det är inte bara nackdelar med att stanna hemma en helg. Det klirrar bra i kassan för då kan man inte göra av med något ;)

Det var allt för mig denna gången.
Puss&Kram och trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0