En fantastiskt dag i Amerika. Något jag aldrig trodde jag skulle få vara med om.

Söndag den 3 April. Vilken söndag som hälst skulle man kunna tycka. Men inte för mig och Therese.
Vi kom fram till att detta troligtvis är topp två av de bästa dagarna i USA, hittills.
Jag tycker vi tar det från början!

Vaknade lugnt upp vid 8 i morse. Vi hade bestämt att ta 10 tåget in till NYC. Therese hämtade upp mig kvart i tio.
Väl inne i new york tog vi tunnelbanan ner till SOHO. Destinationen var Apple store.
Ställde oss i en kö utanför. 2 timmars köande framför oss, tänkte vi. Efter en kvart kom en kille fram och frågade oss fall vi hade band. Vadå för band frågade vi? -Ni var tvugna att komma hit igår. Vi delade ut alla banden igår så om ni inte har något band så får ni inte stå i kön för ni kommer inte bli insläppta.
Nehe tänkte ja(snäll som jag är)... Therese tänkte inte så. Hon blev skit lack och as besviken! Så vi gick in i apple store istället och therese gick fram till en kvinna (- dom är mycket snällare, blev hennes förklaring) och frågade fall det verkligen var helt kört för oss att komma in på eventet. Hon gick, och kom tillbaka, med två nyckelringar och ett tyvärr.
Skit sura gick vi ut igen och tänkte att om vi står vid kön så kanske vi iallafalla får se dom komma in... Sagt och gjort. Då kom killen tillbaka och bara "Ne här kan ni inte stå. Ni får absolut inte stå i kön blablablabla...." Jätte sur vart han och arg och otrevlig. Vi förhandlade fram och vi fick stå "ejämte" kön. Efter att ha stått där en timme ungefär kommer första bilen;


och denna filur hoppar ut.

Vi står ytterligare en halvtimme ca ute och väntar. Då händer det något. Kön har försvunnit och det är endast vi plus tre andra tjejer som inte heller har band, som står kvar ute på gatan. En kvinna kommer fram. "Skulle ni vilja komma in på eventet?" SJÄLVKLAAAAAAAART!!!! vill vi det!
Vi blir invisade i applestore. Får stå i ännu en kö. Där vi är först i kön. Hjärtat... ja det höll nästan på att hoppa ut! Vi vart så himla himla uppspelta, nervösa, förväntansfulla. Alla känslor på en gång! Jag ville bara skricka.
Vi hörde personalen prata om fall vi skulle kunna få plats eller inte.
Efter 10 låååånga minuter fick vi äntligen gå upp och komma in på eventet. Jag sprang upp för trappan!


Sen kom dom! Jag pratar såklart om Harry Potter ensemblen!
Det är helt ofattbart att vi har sätt dessa människor! Vi har sett skådespelare från Harry Potter filmerna!
Ja, jag kan säga att vi har levt i en annan värld hela dagen. Med ett leende på läpparna gick vi där ifrån med några autografer rikare!
JAG ÄR SÅ SJUKT ÖVERLYCKLIG!!!!!!!!!
AAAAAAHHHH!!!!! :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Tyvärr var inte Harry, Hemaine och Ron där men skådespelarna som var där var;
- Fred Weasly
- George Weasly
- Luna Lovegood
- Ginny Weasly
- Nymphadora Tonks
- Remus Lupin
- Narcissa Malfoy
- Griphook
- Hagrid
- Professor Albus Dumbledore

Namnen med kursiv stil är de jag fick fotografer av. De andra rusade iväg...
Men jag är ändå fruktansvärt nöjd!!
Lever forfarnade på rosa moln:)


Brödera Weasly.


Hagrid!


En överlycklig tjej:)

Här kommer en liten video med presentationen av alla. Fick dock inte med dom två första. Hela intervjun ska tydligen finnas på iTunes för er som är intresserade.

Okej, jag fick inte det till att funka denna gången men klicka HÄR så kommer ni till videon. Titta och njut!:)

Underbara dag!
Puss&Kram!!

Kommentarer
Postat av: kerstin

När jag läste detta blev jag oxå förflyttad till denna fantastiska fantasivärld med Harry Potter. Vad snygga bröderna var!!Kram mamma

2011-04-04 @ 08:57:21
Postat av: Lina

Gustav hade verkligen velat se dem också!

2011-04-05 @ 15:06:54
Postat av: Pauline

Fy faaaan vad häftigt! Jag hatar ordet avundsjuk men jag hade sååå gärna velat vara med där! Och jag instämmer med Kerstin: Jag hoppas du gav en blink till bröderna från mig ;D

2011-04-05 @ 21:29:55
Postat av: Sandra

Vilka äventyr! Det är inte klokt!

2011-04-06 @ 22:30:16
Postat av: Anna

fan vad häftigt! nu är jag lite avis :D

2011-04-06 @ 23:12:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0