Tisdag - Passover!

Hejsan hoppsan! Nu är jag på banan igen vad det gäller min update!
Idag åkte vi till TVC och där fick barnen påskkorgar. Hur lyckliga tror ni dom var sen? En massa nytt pyssel, gosedjur och stickers. Vi letade oss till Zoo:et en stund även denna dagen innan vi riktade in oss på pizzerian då det började spöregna ute..
Blev även biblioteket en sväng innan vi åkte hem för att ta det lite lugnt.
Hämtade upp min värdmamma vid tågstationen och sen åkte vi vidare till min värdfamiljs vänners hus. Där det bjöds på den judiska typ "motsvarigheten till påsk" - Passover. Så himla himla roligt att få vara med och lära sig så mycket om en annan relion. Och jag börjar verkligen gilla judendomen!
Vi åt middag ihop där man först doppar persilia i saltvatten och läser ur deras bok för att höra hur judarna var slavar under Farao. Det blev även efterrätt - Jordgubbar, björnbär och vaniljglass, MUMS!!
Nu har vi kommit hem och jag ska faktiskt snart krypa under täcket.
Imorgon är en ny dag!


Två glada barn!


Safarihattsprovning.


Passover dinner.


Spelar trumma.

Nehe nu ska jag sooova,

Jag vill bara tack så hemskt mycket för alla mejl och brev som trillar in hos mig titt som tätt.
Det känns fruktansvert bra att ha så mycket stöd hemmifrån!
Jag vill också be om ursäkt att jag inte hinner skriva tillbaka till Er i samma takt som ni hinner skriva till mig.

Puss&Kram på Er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0