Söndag - Easter Parade in NYC.

Som rubriken lyder åkte jag med värdfamiljen in till NYC för att gå på en Easter Parade.
Dock ska vi inte gå händelserna i förväg! Innan det bar av fick barnen gå ut och leta påskägg vilket dom fullkomligt älskade! Även jag fick ett påskägg, fint kort och ett packet. Tackar tackar!!
Det var fruktansvärt varmt ute idag! Tror det var 27 grader men ingen sol knappt..
Vi tog bilen in till NYC. Första gången jag åkt BIL in dit. Men det var trevligt! Då förstår man lite mer hur himla nära man faktiskt bor!
Påskparaden var jätte kul att se. Jätte många som hade klätt ut sig till bland annat Alice in wonderland. Jätte många hade roliga hattar på sig, stora som små. Alla tog kort hit och dit. En del dansade, andra hade dockteater. Ja det va kul och se! Kändes väldigt "new york'it" om man säger så :)
När vi gått där ett tag så åkte vi och åt brunch på ett mysigt ställe med barnens farmor.  Fick även följa med henne hem uptown Manhattan för att se hur hon bor och barnen fick påsk korgar.
Påvägen hem åkte vi förbi min vmammas ena svenska kompis som fick barn i måndag. En sån liten söt krabat det var! Han lycktade himelskt!
Nu sitter jag här mätt och go! Vi har precis ätit middag. Min värdmamma hade gjort en jätte god räksallad. Också åt vi en påsk tårta till efterrätt. Utanför fönster blicktrar och dundrar det. Och regnet öser ner..


Hela familjen.


"Hur många har du hittat?"


Mina små söta vbarn tillsammans med några poliser.








Stilig man på manhattans gator!


Häftiga hattar!


Alice in Wondeland.


Underbara värdbarn!!


Jag och E på brunchen!

Jaha ni, det var allt jag hade att erbjuda för denna gången.
Så det återstår väl bara för mig att, lite så här i efterskott, säga
GLAD PÅSK alla nära och kära <3
Jag hoppas ni fått besök av the easter bunny och att det kom några påsk kärringar och hälsade på Er?
Hit hittade dom tyvärr inte...

Puss&Kram!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0